ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Πέμπτη 12 Αυγούστου 2010

Αύγουστέ μου με τα πανηγύρια σου.....δυό φορές νάσουν το χρόνο....

Εγώ δεν είμαι πλούσια
μα δεν παραπονούμαι
γιατί τις μέρες μου μπορώ
να τις ευχαριστιούμαι


Αυτά τα λόγια σιγοτραγούδαγε η Καλλικατζαρελένη καθώς ήρθε στη πυρωμένη από τον καύσωνα βεράντα, εδώ σε κάποια συνοικία της μεγαλούπολης. 
"Τρεις κι ο κούκος απομείναμε στη πόλη", συνέχισε, "μα η Αθήνα είναι πανέμορφη τώρα που ξαλάφρωσε από τα πολύβοα πλήθη.
....Αύγουστος μήνας...
Κάποιοι πλατσουρίζουν σε απόμακρες ή πολυσύχναστες παραλίες....
Κάποιοι άλλοι πλατσουρίζουν στη μπανιέρα του σπιτιού τους και τσιτσιρίζονται από τον καύσωνα των πόλεων.....
.....Αύγουστος μήνας....
...Ο μήνας με τα περισσότερα πανηγύρια.....
Σε κάθε γωνιά της ελλάδας οι άνθρωποι θα αποτινάξουν τις έννοιες και θα τραγουδήσουν και θα χορέψουν....
Και πολύ καλά θα κάνουν
Αλλωστε
ΖΩΗ δεν είναι μόνο η κρίση,
Δεν είναι μόνο η πολιτική
Είναι και αυτές οι μικρές χαρές της καθημερινότητας που κοντεύουμε να ξεχάσουμε....
...Αύγουστος μήνας....
Αλήθεια πότε ήταν η τελευταία φορά που σιγοτραγουδήσαμε ένα τραγούδι?
Πότε αγγίξαμε το χέρι του διπλανού μας για να τον ξεσηκώσουμε να χορέψει?
....Αύγουστος μήνας....
ΖΩΗ δεν είναι μόνο η θλίψη ή η οργή...
Είναι και η συνεύρεση με τους συνανθρώπους μας
Είναι και τα γλέντια και οι χαρές
Οι κρίσεις έρχονται και παρέρχονται
Αλλοτε αληθινές και άλλοτε φτιαχτές με σκοπό να μας φοβίσουν, να μας αποδυναμώσουν.
....Αύγουστος μήνας....
Η κρίση κάποτε θα περάσει....θάχει περάσει όμως κι η ζωή μας....
Στο χέρι μας είναι να στηρίξουμε το χέρι του συνανθρώπου μας και να μας στηρίξει και αυτός, να διατηρήσουμε τη ψυχραιμία μας και τη ψυχική μας ισορροπία.
Δεν χρειάζονται πολλά
Ενα χαμόγελο, λίγη συντροφικότητα και ένα κάτι από τον καθένα μας 
φτάνουν και περισσεύουν"





Κάτι τα λόγια της Καλλικατζαρελένης, κάτι το κέφι από ένα πανηγυράκι που είδαμε στο βίντεο από την Ολυμπο της Καρπάθου, κάτι οι υψηλές θερμοκρασίες της πρωτεύουσας παρασυρθήκαμε κι εγώ με την Μελένια και το ρίξαμε στο χορό και στο τραγούδι :

 Δόξες και πλούτη στη ζωή
καρφιά'ναι στο κορμί μας.
Μόνο στο γλέντι, στο χορό
θα βρει χαρά η ψυχή μας


Κι ευθύς αμέσως σηκώσαμε τη ματιά προς τον ουρανό μήπως και δούμε κάποια στιγμή τ΄Αυγουστιάτικο φεγγάρι που καθώς λένε είναι το ομορφότερο όλου του χρόνου...

Μα μη βιάζεστε, είναι νωρίς για τ΄Αυγούστου το φεγγάρι, αναφώνησε η Καλλικατζαρελένη

Απόψε πάντως ο Αυγουστιάτικος ουρανός θα μας χαρίσει βροχή από πεφταστέρια (Περσείδες)  (σχετικό άρθρο εδώ)


Απόψε πραγματοποιείται στην Ολυμπο της Καρπάθου
εκδήλωση προς τιμήν του Αντρέα Λεντάκη.
Οι υποχρεώσεις μας κράτησαν μακριά 
...Το βλέμμα μας όμως θάναι στραμμένο προς τον ουρανό ...
...η σκέψη μας θα ταξιδεύει μαζί με τους Περσείδες,
θα τριγυρνά κάπου εκεί ανάμεσά τους
θα ανακατεύεται ανάμεσα στις μουσικές και στα τραγούδια
η φωνή μας θα σιγομουρμουρίζει τα τραγούδια και τους σκοπούς
...των πανηγυριών του Αυγούστου...

...."Αύγουστε καλέ μου μήνα δυό φορές νάσουν το χρόνο"....

23 σχόλια:

  1. Ολοι μας πιστευω εχουμε ζησει καποιο πανηγυρι του Αυγουστου.
    Εγω τυχαινει και στο χωριο μου (στην Ηπειρο, αλλά ειναι φτιαγμενο απο Ποντιους που ηρθαν μετα την καταστροφη. Τωρα μενουν περιπου μισοι Ποντιοι και οι υπολοιποι ειναι Ηπειρωτες και καποιοι βλαχοι) το πανηγυρι να ειναι του Αη Σωτηρος στις 6 του Αυγουστου.
    Παλιοτερα λοιπον υπηρχαν πολυ ωραια πανηγυρια, γιατι τωρα το εχουν χαλασει λιγο το πραμα.
    Μικρος ημουν οταν πρωτοακουσα και το ηπειρωτικο δημοτικο τραγουδι και την ποντιακη λυρα.
    Ομορφες αναμνησεις ηρθαν στο νου (και οχι μονο) Δυοσμαρακι με αυτη σου την αναρτηση.
    Αν και δεν ειμαι απο τους ανθρωπους που χορευουν, γιατι θεωρω οτι δεν εχω μεσα μου κανενα ρυθμο η μουσικη παντα μου αρεσε.
    Και παντα διασκεδαζω εστω και χωρις να χορευω.

    Πολυ ωραιο και το βιντεακι.
    Ερωτηση. Ή μαλλον ερωτησεις.
    Στην Καρπαθο εχουν λυρα απο οτι ειδα στο βιντεακι. Μοιαζει με την κρητικη ή κανω λαθος; Δεν χρησιμοποιουν βιολι;

    Και το άλλο τι ειναι; Ασκομπαντουρα; Δλδ γκαιντα;

    Καλο βραδυ!
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Τι μας κάνεις μεσ' το κατακαλόκαιρο... Θυμάμαι κάποτε που πήγαινα διακοπές... Το 2003 ήμουν Κάρπαθο και το 2005 τριημερο Δεκαπενταύγουστου σ' ένα ορεινό χωριό της Αρκαδίας. Έκτοτε, έπαψα να είμαι για τα πανηγύρια και τον Αύγουστο απολαμβάνω την ησυχία της Αθήνας!!!

    Υ.Γ. Τον κούκο τον έχω απέναντί μου, εγώ είμαι εδώ... να υποθέσω ότι ο τρίτος είσαι εσύ;;; :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Βάρα τα βιολιά,Δυοσμαράκι,
    τώρα καλοκαιριάτικα,
    γιατί αν περιμένεις το χειμώνα...

    Καλό δεκαπενταύγουστο να περάσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ήμουν στο πανηγύρι της Καρπάθου το 1998. στο τραπέζι του χωριού και στο γλέντι μέχρι το πρωί.
    απίστευτες αναμνήσεις... και δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλο τέτοιο πανηγύρι. ελπίζω να το κρατούν όπως παλιά... δονούνταν ο τόπος κι όχι μόνο από την μουσική.

    να περνάς καλά..................:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Όχι ρε γαμώτο!!

    Ενώ συνήθως μπαίνω καθημερινά να δω το μπλογκ, αυτές τις μέρες ήμουν βέβαιος ότι θα είσαι διακοπές και δεν πέρασα. Κι έτσι το "σήμερα έχει βροχή από πεφτάστερα" το είδα δυο μέρες αργότερα!

    Καλά να περνάς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @Αντώνη:

    Είναι τσαμπούνα, δηλαδή το ίδιο με την ασκομαντούρα. Υπάρχει και ως ποντιακό όργανο: συνήθως το λένε τουλούμ ή αγγείον, μερικοί το λένε και γκάιντα. Αλλά η καθαυτού γκάιντα (Μακεδονίας-Θράκης) είναι άλλο όργανο.

    (Σόρυ Ελένη, εσένα ρώτησε ο φίλος, αλλά...!)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μια χαρά σε βρίσκω. Καλά να περάσεις το δεκαπενταύγουστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Καλά θα ήταν δυο φορές το χρόνο! :)
    Γεμάτος είναι, όπου και να πας έχει εκδηλώσεις και τραγούδια! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Αντώνης

    Πράγματι τώρα έχουν ψιλοχαλάσει τα πανηγύρια. Η θα έλεγα καλύτερα πως έχει χαλάσει το τελετουργικό που περιλάμβανε τη μυσταγωγία και την προσπάθεια να ανανεωθούν οι δεσμοί της ομάδας.
    Τώρα όπως φαίνεται και από τον τρόπο που χορεύουν οι άνθρωποι, δεν χορεύουν για την ψυχαγωγία μα για τη διασκέδαση και την αυτοπροβολή.
    Λίγα είναι τα μέρη που ακόμη κρατούν αυτή τη μυσταγωγία.
    Λες πως όπως πιστεύεις δεν έχει κανένα ρυθμό μέσα σου. Εχω την αίσθηση πως όλοι μας έχουμε ρυθμό, ένα εσωτερικό ρυθμό που διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο. Πολλες φορές όμως δεν τον έχουμε αφήσει να εκφραστεί.
    Στα Δωδεκάνησα παίζουν τη Δωδεκανησιακή λύρα η οποία αν και είχε ομοιότητες με την Κρητική διέφερε σε κάποιες λεπτομέρειες. Τώρα κοντεύουν να εξομοιωθούν.
    Για την τσαμπούνα πρόλαβε και σου απάντησε ο Πέπε.
    ΥΓ. Εχω και βιντεοσκοπήσεις από γλέντια που δεν έχω προλάβει να ανεβάσω ακόμη. Θα το κάνω μάλλον μόλις πιάσουν οι πρώτες δροσιές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @xiozil

    Μάλλον μας αρέσουν τα ίδια πράγματα. Και εγώ εδώ και κάποια χρόνια απολαμβάνω τον 15αύγουστο στην Αθήνα η οποία αυτές τις μέρες μου θυμίζει την Αθήνα των παιδικών μου χρόνων.
    Κι όταν αρχίσει να μαζεύεται ολόκληρο το λεφούσι, τότε φεύγω....

    Η διαφορά μας είναι πως εγώ εξακολουθώ να είμαι....για τα παναηγύρια λολ

    Υπογραφή
    Ο τρίτος κούκος

    ΥΓ Ωστε και εσύ έχεις περάσει από Κάρπαθο? Join the fun club

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ευχαριστώ για την επίσκεψη.
    Καλά να περνάτε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Dyosmaraki υπάρχει και η περίπτωση κάποιοι να μην μπορούν να πάνε ούτε στα πανυγήρια αλλά ούτε να είναι σε μια πόλη που "βράζει". Εδώ που είμαι έξω έχει 17 και αυτή τη στιγμή βρέχει!

    Εχω χρόνια να πάω σε πανηγύρι, από μικρό παιδί και με έπιασε μια νοσταλγία διαβαζοντας την αναρτηση.

    Καλά να περνάς, και οι (αδειες) πόλεις έχουν τη χάρη τους τον Αυγουστο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. οπου και να εισαι να περνας παντα καλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Vad

    Λυροτσάμπουνα Vad μου όχι βιολιά...
    Επειδή φέτος δεν κατάφερα ακόμη να αποδράσω, τα απολαμβάνω τουλάχιστον στις ψηφιακές τους αποτυπώσεις και ονειρεύομαι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @desapoin3ison4

    Και πως δεν βρεθήκαμε???? Εκεί συχνάζα για περίπου μια δεκαετία. Πανηγυράκι για πανηγυράκι δεν αφήναμε.

    Η περιγραφή σου νομίζω πως είναι ακριβέστατη. Κι εγώ νομίζω πως δεν υπάρχει σε άλλο τόπο το Ολυμπίτικο γλέντι, είναι μοναδικό. Ακόμη το κρατούν αν και σιγά σιγά κάποια πράγματα αλλάζουν. Προς το παρόν υπάρχει αυτή η φουρνιά των 20ρηδων που ακόμα καλά κρατά. Εχουν τα βιώματα και τα ακούσματα από τους παλιότερους. Αυτό που αρχίζει και αλλάζει στο γλέντι τους είναι η ποιητική αυτοσχεδιαστική ικανότητα. Κάποτε οι περισσότεροι μπορούσαν να δημιουργούν αυτοσχέδια δίστιχα. Σήμερα κάποια νεαρά παιδιά εξακολουθούν και "σκαρώνουν" μαντινάδες με υπέροχα λόγια. Λιγότερα όμως από ότι στο παρελθόν.
    Οι κοινωνικές συνθήκες αλλάζουν, αλλάζουν και τα βιώματα που γεννούν τους αυτοσχεδιασμούς....(μέσω της έμπνευσης)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Πέπε

    Αστα να πάνε Πέπε μου. Φέτος για λόγους επαγγελματικούς δεν κατάφερα να ξεμυτήσω από την Αθήνα. Ελπίζω από βδομάδα να ξεμυτήσω...
    Εσύ ακόμη εδώ είσαι? Δεν έφυγες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. @Πέπε

    Καλά έκανες και απάντησες Πέπε στον Αντώνη.
    Οι πληροφορίες που δίνεις είναι γνωστό πως είναι εγκυρότατες και κάθε φορά προσθέτεις μια καινούργια πινελιά με τα σχόλιά σου.
    Είναι χαρά μου να διαβάζω αυτά που γράφεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. @hackaday

    Καλά να περνάς κι εσύ "συμφοιτητή"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. @Hfaistiwnas

    Οπου τραγούδι και χορός κι η Μπιρμπίλω μέσα....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Ανεστης Κετσετζίδης

    Καλώς ήρθες Ανέστη με το καλό σου μέλι. Θα περνώ από τη γειτονιά σου τώρα που σε βρήκαμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @Ndn

    Αυτό το Λονδίνο δεν παίζεται. Πολύ κλαψιάρικο είναι, όλο βρέχει...

    Καλημέρες πολλές Ndn και καλή προσαρμογή

    ΥΓ. Δεν λέω από τώρα καλό χειμώνα με τις υψηλές θερμοκρασίες που έχει εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. @Kasos

    Καλά να περνάς κι εσύ Βασίλη μου.
    Καλορίζικο το blog και με πολλούς αναγνώστες (αφού σούκανα ποδαρικό....)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Τι μου κάνεις τώρα... Ίσως ο κυριότερος λόγος για να είναι κάποιος εδώ τον 15αυγουστο!
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ποιά είναι η γνώμη σας;