ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2010

Η Ολυμπος Καρπάθου έχει ανάγκη τη ψήφο σας......("Ο Καλλικράτης και οι απομακρυσμένες κοινότητες")


Σύμφωνα με το νέο σχέδιο «Καλλικράτης» που αφορά την επαναχάραξη του διοικητικού χάρτη της χώρας οι υπάρχουσες Κοινότητες και Δήμοι θα συγχωνευτούν και θα μειωθούν δραστικά. Ομως πόσο εύκολο είναι να επιβιώσουν κάποιες παραμεθόριες Κοινότητες ή Δήμοι οι οποίες λόγω του ιδιόμορφου γεωπολιτικού χάρτη της χώρας μας (νησιωτικά συμπλέγματα και ορεινοί όγκοι) βρίσκονται σε δύσβατα και απομακρυσμένα μέρη δίχως να διαθέτουν ούτε καν τα στοιχειώδη, όπως  για παράδειγμα έναν αυτοκινητόδρομο ή ένα λεωφορείο με το οποίο να μπορούν να μετακινηθούν οι κάτοικοι για τις καθημερινές τους ανάγκες????

Θα μου πείτε μα υπάρχουν στις μέρες μας τέτοια μέρη???? Και όμως υπάρχουν....

Ενα από αυτά είναι η Ολυμπος της Καρπάθου. Το χωριό σκαρφαλωμένο σε μια βουνοκορφή περικλείεται από ορεινούς όγκους και εδώ και αιώνες οι κάτοικοί του παρά τις αντίξοες συνθήκες (μιλάμε για έναν δύσκολο και βραχώδη τόπο) προσπαθούν να κρατήσουν με νύχια και με δόντια τη ζωή στον τόπο τους.

Παρά το γεγονός πως
-το χωριό ΔΕΝ διαθέτει συγκοινωνία (λεωφορείο) για την επικοινωνία με το υπόλοιπο νησί,
-οι κάτοικοι για τις ανάγκες τους μετακινούνται με βάρκες (!!!) για μια απλή συναλλαγή με Τράπεζες (δεν υπάρχει Τράπεζα στην Ολυμπο) ή για θέματα υγείας (στο νησί υπάρχει ένα Κέντρο Υγείας στην πρωτεύουσα ενώ η Ολυμπος εξυπηρετείται από Αγροτικό γιατρό)
-μέχρι πρότινος το χωριό δεν διέθετε Λύκειο με αποτέλεσμα οι οικογένεις να φεύγουν σωρηδόν και να μεταναστεύουν μόλις ένα από τα παιδιά τους έπρεπε να φοιτήσει στο Λύκειο,

Παρ΄όλα αυτά λοιπόν οι Ολυμπίτες παραμένουν εκεί ως άγρυπνοι φρουροί αφού πολύ τον αγαπούν τον τόπο τους μα και τον πονούν. Μάλιστα ακόμη και οι ξενητεμένοι άμα πάρουν τη σύνταξή τους επιστρέφουν για να αφήσουν την τελευταί τους πνοή εδώ στο χωριό.

Η Ολυμπος άρχισε να γίνεται γνωστή για τα σπάνια στοιχεία του πολιτισμού της μόλις τα τελευταί χρόνια.
Εδώ και μια περίπου 10ετία με χορηγία ιδιώτη κατασκευάστηκε ένα μικρό λιμανάκι κοντά στο χωριό κι έτσι μπορεί και προσεγγίζει το καράβι της γραμμής αντί να υποχρεώνονται οι επιβάτες να ανεβοκατεβαίνουν στο καράβι μεσοπέλαγα με λάντζες (βάρκες).
Μάλιστα μόλις μέσα σε αυτή τη δεκαετία άρχισε να αναπτύσσεται ο τουρισμός και να δημιουργούνται νέες θέσεις εργασίας.
Η κοινωνική ζωή του χωριού αποτέλεσε θέμα διδακτορικών διατριβών λόγω του ιδιότυπου και μοναδικού καθεστώτος της "κανακαριάς" (η κανακαριά είναι το κληρονομικό δικαίωμα του πωρτότοκου ή της πρωτότοκης κάθε οικογένειας να κληρονομεί τοι σύνολο της περιουσίας των γονέων με πολλές ιδιορρυθμίες και στο σύνολο της υπόλοιπης κοινωνικής ζωής του τόπου).

Η Ολυμπος εγκαταλελειμμένη από την επίσημη πολιτεία (θα πρέπει να είναι το τελευταίο μέρος της χώρας μας που ηλεκτροδοτήθηκε) εξακολουθεί μέχρι τις μέρες μας να μην διαθέτει συγκοινωνία (λεωφορείο) καθώς και οδική σύνδεση με το υπόλοιπο νησί.

Ηδη από το 1976 οι κάτοικοι είχαν στείλει ένα γράμμα στον τότε Νομάρχη Δωδεκανήσου και του έγραφαν :

"Οπως και Σεις γνωρίζετε αγαπητέ Νομάρχα
δέκα χωριά υπάρχουσι στην Κάρπαθο μονάχα.
Από τα δέκα αυτά χωριά εννέα αξιωθήκαν
και μ' έναν αυτοκινητόδρομο 'πο χρόνια συνδεθήκαν.
Επίσης είναι όλα των ηλεκτροφωτισμένα
και όσοι κατοικούν σ΄αυτά ζουν πολιτισμένα.
Μονάχα μια Κοινότητα τυγχάνει αδικημένη

με δίχως δρόμο, δίχως φως, εγκαταλελειμμένη.
ΟΛΥΜΠΟΣ ονομάζεται, αυτό ναι τ΄όνομά της
μοναδική στη Κάρπαθο στα ήθη κι έθιμά της.....
....Οι κάτοικοι ζητάνε ΦΩΣ ηλεκτρικό και τη ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑ
αιτήματα που τους κρατούν σε άγχος κι αγωνία.
Τ' 'αλλα χωριά έχουνε φως πριν 15 χρόνια
και μοναχά η Ολυμπος μένει σε καταφρόνια.
Αλλοι παραθερίζουνε επάνω στο φεγγάρι
κι η Ολυμπος φωτίζεται με λάμπα και λυχνάρι!!
...Εάν δεν πάει η ΔΕΗ κι εάν δεν γίνει φρόμος
θα ερημώση η Ολυμπος και μάλιστα συντόμως.
Πριν και μετά τον πόλεμο είχεν ακμή μεγάλη
κι ανθρώπου νους δεν τόλπιζε νάρθη σ αυτό το χάλι.
Δύο χιλιάδες άνθρωποι ζούσαν σ αυτόν τον τόπο
κι όλοι τον επιούσιον κερδίζανε με κόπο.
Την περασμένη απογραφή βρεθήκαν οκτακόσιοι
φοβούμαι πως την ρποσεχή θα μείνουμε τριακόσιοι!!!
Ο δρόμος κι ο ηλεκτρισμός πάλι ζωή θα δώσουν
και των κατοίκων το φευγιό πολύ θα καθηλώσουν.
Κι όταν ο αμαξωτός γίνη και τελιώση
κι εν συνεχεία η ΔΕΗ φως άπλετο μας δώση
Ως ΕΥΕΡΓΕΤΗΣ του χωριού θα ανακηρυψθήτε
κι ΈΠΙΤΙΜΟΣ μας χωριανός, αν βέβαια δεχθήτε...."
(Από το βιβλίο με τίτλο "Λαϊκά δίστιχα" του Κων. Χαψή)

Τι τα θες? Αν και η Ολυμπος ηλεκτροδοτήθηκε μόλις το 1983 (!!!) ο δρόμος ακόμη να φτιαχτεί, έχει καταντήσει σαν το γιοφύρι της Αρτας. Αν και αλλεπάλληλες φορές έχει προκηρυχτεί διαγωνισμός για την κατασκευή του, αν και άλλες τόσες φορές έχουν δαπανηθεί κονδύλια, ο δρόμος δεν λέει να τελειώσει αφού στην πορεία σώζονται τα χρήματα και ξαναζητιώνται άλλα.....κάνοντας τον πόθο των Ολυμπιτών να φαντάζει ως "ονειρο θερινής νυκτός"......

Βρε τι οι Ολυμπίτες κάλεσαν τους πρωθυπουργούς (πρώην και νυν) τι τους τραγούδησαν, τι τους παρακάλεσαν να ολοκληρωθεί ο δρόμος αφού αποτελεί θέμα επιβίωσης για αυτούς....ΤΙΠΟΤΑ....ο δρόμος δεν λέει να ολοκληρωθεί.

Παρά λοιπόν αυτές και άλλες τόσες δυσκολίες οι Ολυμπίτες επιθυμούν όχι μόνο να κρατήσουν την Ολυμπο ζωντανή αλλά και να την αναπτύξουν (άπειρες είναι οι δυνατότητες ανάπτυξης της Ολύμπου υπό την προϋπόθεση να ολοκληρωθούν κάποιες βασικές υποδομές όπως για παράδειγμα ο δρόμος) .

1. Σε κοντινή απόσταση πάνω από το βορειότερο κομμάτι της Καρπάθου υπάρχει ένα νησί η Σαρία που έχει χαρακτηριστεί «Περιοχή Οικοανάπτυξης Ολύμπου Καρπάθου» αφού θεωρείται τόπος αναπαραγωγής της απειλούμενης με εξαφάνιση Μεσογειακής φώκιας Monachus Monachus αλλά παράλληλα αποτελεί τόπο όπου ευδοκιμούν σπάνια είδη χλωρίδας και πανίδας και θα μπορούσαν να αποτελέσουν χώρο περιβαλλοντικών διαδρομών και εξερέυνησης της άγριας φύσης δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας σε νέους ανθρώπους.
(Σας προτείνω εάν θέλετε να ταξιδέψετε στη Σαρία μέσω ενός οδοιπορικού με σχετικές φωτογραφίες στο  http://panpou.blogspot.com/2008_08_01_archive.html)

2. Επίσης υπάρχουν πολλά μονοπάτια που προσφέρονται για διαδρομές μέσα στην παρθένα φύση.
3. Ακόμη η περιοχή θα μπορούσε να αναπτυχθεί με τη στήριξη του αγροτουρισμού αλλά και δραστηριότητες που σχετίζονται με τη φύση.
4. Οχι πολύ μακριά υπάρχει ένας αρχαιολογικός χώρος της Αρχαίας Βρουκούντας ο οποίος δεν έχει αξιοποιηθεί λόγω των προαναφερθέντων ελλείψεων σε βασικές υποδομές (δύσκολη πρόσβαση).
(Σας προτείνω ένα όμορφο οδοιπορικό στον δρόμο προς την Βρουκούντα στο  http://www.metafysiko.gr/pn/show.php?action=m&id=77)

Και πάνω που άρχισε να παίρνει τα πάνω της η ζωή στην Ολυμπο και να επιστρέφουν οι νέοι στο χωριό τώρα καραδοκεί η κατάργηση της Κοινότητας Ολύμπου λόγω του Καλλικράτη. Εάν καταργηθεί η Κοινότητα Ολύμπου και συγχωνευθεί σε έναν ενιαίο Δήμο Καρπάθου στον οποίο η πρόσβαση είναι δυνατή μοναχά μέσω θαλάσσης ή μέσω ιδιωτικού μέσου αφού το χωριό ΔΕΝ συνδέεται με λεωφορείο με την υπόλοιπη Κάρπαθο, τότε είναι σχεδόν βέβαιο πως οι κάτοικοι θα αναγκαστούν να μετοικήσουν μια και η πρόσβαση ακόμη και σε απλοϊκές διαδικασίες θα είναι δυσχερής και το χωριό είναι βέβαιο πως τελικά θα οδηγηθεί στην ερήμωση και στην εγκατάλειψη.

Για αυτό οι Ολυμπίτες προσκαλούν όσους πολίτες επιθμούν να στηρίξουν τον αγώνα τους για τη διατήρηση της Ολύμπου ως ανεξάρτητο Δήμο λόγω της ιδιόμορφης και απομονωμένης γεωγραφικής θέσης της να υπογράψουν στο διαδικτυακό petition που δημιουργήθηκε και εναντιώνεται στην διάλυση της Κοινότητας Ολύμπου και την απορρόφησή της από τον ενιαίο Δήμο Καρπάθου.

Το petition θα το βρείτε στο


ΥΓ. Η φωτό από τις εργασίες του δρόμου για την Ολυμπο, είναι από το πλούσιο άλμπουμ του giotse στο flickr που περιέχει πολλές χαρακτηριστικές φωτογραφίες της Ολύμπου (Από εκεί πληροφορήθηκα για την διαδικτυακή ψηφοφορία)

22 σχόλια:

  1. Αχ πραγματικά είναι λυπηρό, μπορεί να έχει ένα παραπάνω λόγο το συγκεκριμένο χωριό αλλά φοβάμαι ότι πολλά χωριά στην Ελλάδα θα πάθουν τα ίδια, απορώ πως σκέφτονται ότι θα είναι εφαρμόσιμος ο Καλλικράτης..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αυτή ένωση των Δήμων είναι πολύ δύσκολη υπόθεση κιαν δε γίνει με σωστά και λογικα΄κριτήρια, θα προκαλέσει προβλήματα στους πολίτες. Μορφολογία εδάφους, αριθμός κατοίκων, οικονομικά κάθε μονάδας,κοινά βιώματα και ένα σωρό αλλοι παράγωντες θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψιν. Αλλά εδώ όλα γίνονται στο γόνατο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Mακάρι dyosmaraki μου να εισακουστεί η φωνή σου! Φοβάμαι πως οι τεχνοκράτες κρατάνε άλλες μεζούρες και δεν μετράνε αυτά τα ανθρώπινα και τα πολιτιστικά που αναφέρεις!
    Να είσαι καλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και ομως φιλη μου καρπαθιοι σε ερω τηση μου τι γνωμη εχεται για τον νεο σχεδιασμο λεν οτι ειναι αναγκαια η συνενωση σε ενα δημο ακομα και της κασου,ισως να κανουν υπογειο μετρο
    στο καρπαθιο πελαγος και να λυσουν
    τα προβληματα μια για παντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Τι να λέμε τώρα ...
    Παρόμοια προβλήματα έχει το χωριό μου !!!
    Αλλά κι ένα σωρό άλλα χωριά - δήμοι στη νησιωτική Ελλάδα ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παρε τηλ εχασα την ατζεντα με τα νουμερα η στειλε τα με email

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γεια σου Δυοσμαράκι! Το λινκ που έχεις εδώ δεξιά για τη "Δήμητρα" έχει λήξει. Ανανέωσέ το:

    http://www.e-dimitra.gr/

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Γεια σου dyosmaraki,

    Εγώ από την άλλη είμαι φαβατικά υπέρ της συνένωσης των Δήμων. Αδυνατώ να καταλάβω γιατί είναι καλό να έχει κάθε χωριό το Δήμαρχο τους που να πληρώνεται από τον κρατικό προυπολογισμό. Οπως εξάλλου βλέπεις και εσύ τόσα χρόνια που είχαν ξεχωριστό Δήμο δεν έλυσαν τα προβλήματα τους. Νομίζω πως όταν οι εξουσίες είναι συγκεντρωμένες τα προβλήματα λύνονται πιο εύκολα. Για παράδειγμα αν ήμουν εγώ ο Δήμαρχος Καρπάθου θα προκύρρησα διαγωνισμό για κατασκευή πολλών δρόμων και ο εργολάβος θα πληρωνόταν ανάλογα με το ποσοστό παράδοσης του έργου κατά τμήματα. Ετσι ο δρόμος για το χωριό θα ήταν ο πρώτος που θα τελείωνε. Οταν προκυρρήσεται μόνο ένας δρόμος είναι πιθανό να υπάρχουν προβλήματα.

    Η οικονομία πλίμακας επιβάλλει συγκεντρωτικές κινήσεις στη Ελλάδα. Τα παραδείγματα είναι πάρα πολλά. Το μεγάλο πάρτυ στα νοσοκομεία έγινε όταν άφησαν την προμήθεια υλικού σε κάθε ένα από αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Hfaistiwnas

    Προσωπικά πιστεύω πως το σχέδιο Καλλικράτης δεν έχει μελετηθεί επαρκώς για τις κοινωνικές επιπτώσεις (ερήμωση, εγκατάλειψη κλπ) που αυτό θα έχει σε απομακρυσμένες περιοχές όπως η Ολυμπος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @navarino-s

    Κάποτε θα πρέπει να εισακουστούν και αυτές οι παράμετροι.
    Μακάρι αυτό το κάποτε να είναι τώρα προτού να ερημώσει η ελληνική ύπαιθρος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @the lonely skipper


    Κι εσύ φίλε μου θα γνωρίζεις καλύτερα και από μένα πως η δοικητική συνένωση των Δ΄γμων και Κοινοτήτων πολλές φορές προκαλέι περισσότερα προβλήματα από όσα λύνει.
    Δεν μπορεί για παράδειγμα η Κάσος ένα κατ' έξοχήν κτηνοτροφικό νησί να μη διαθέτει κτηνίατρο και να ακυρώνονται συμφωνίες αγοραπωλήσεων όταν ο κτηνίατρος αδυνατεί να έρθει στο νησί από τη Κάρπαθο) όπου η Κάσος υπάγεται διοικητικά.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. @Side21

    Ο τόπος μας είναι δύσκολος (γεωγραφικά και πολιτισμικά) και ως τέτοιος πιστεύω θα πρέπει να αντιμετωπιστεί αναλόγως των τοπικών ιδιορρυθμιών κάθε περιοχής

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. @Πέπε

    Σε ευχαριστώ για την επισήμανση. Το αλλάζω αμέσως

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. @Ndn

    Καλημέρα Ndn,

    Εγώ είμαι κατά της συγκεντρωτικής εξουσίας όταν αυτή προκαλεί προβλήματα και κινείται με ιδιοτέλειες.
    Οπως βλέπεις μιλώ για μια απομακρυσμένη και απομονωμένη κοινότητα ΔΙΧΩΣ οδική σύνδεση με το υπόλοιπο νησί καταδικασμένη στον 21ο αι να μετακινείται με βάρκες ακόμη και για μια απλή ανάληψη η κατάθεση από Τράπεζα.

    Θα συμφωνούσα με την πρότασή σου να αποδεσμεύονται χρήματα λίγα λίγα αναλόγως της κατασκευής ενός έργου μόνο που αυτό δεν καθορίζεται από την όποια Κοινότητα ή Δημό μα από τις κεντρικές Κρατικές Υπηρεσίες όπως είναι το Υπουργείο Εσωτερικών, το (πρώην) ΥΠΕΧΟΔΕ, οι Νομαρχίες κλπ
    Κάθε άλλο παρά λόγο έχουν οι Κοινότητες στα κονδύλια που διατίθενται για έργα που αφορούν τους ίδιους.
    Η δη λοιπόν οι εξουσίες είναι συγκεντρωμένες σε κάποιες Κεντρικές Υπηρεσίες και όπςω διαπιστώνεται ΔΕΝ λειτουργούν σωστά. Οσο για την συγκεκριμένη Κοινότητα αν και έχουν προβεί σε αλλεπάλληλες διαμαρτυρίες τους έχουν αγνοήσει παντελώς (προφανώς γιατί η κεντρική Διοίκηση δεν έχει να κερδίσει κάτι από ένα απομωνωμένο μέρος με λιγοστούς κατοίκους).
    Για το θέμα των παραβάσεων στην κατασκευή του συγκεκριμένου δρόμου έχουν κατατεθεί επερωτήσεις στη Βουλή από βουλευτές διαφορετικών κομμάτων. Λύση όμως δεν έχει δοθεί έως τώρα.
    Για του λόγου το αληθές παραθέτω σχετικά στοιχεία :
    (συνεχίζεται).....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. @Ndn

    22.10.03 Αποφασίζεται η «Βελτίωση της Επαρχιακής οδού Σπόα-Ολυμπος» από το Υπουργείο Εσωτερικών με το ποσό των 4.400.000 €

    Είχε ήδη προηγηθεί δημόσια δήλωση του κ. Σκανδαλίδη το 1989 πως "είναι απαράδεκτο να έχουμε τέτοιο δρόμο στην Καρπαθο". Ο κ. Σκανδαλίδης είχε δεσμευτεί από τότε πως "θα βάλουμε σε προτεραιότητα την αποπεράτωσή του"

    Παρά τις αλλεπάλληλες υποσχέσεις, το έργο κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα είχε ανατεθεί από τον Φεβρουάριο του 2005 στην εταιρεία ΕΡΓΩ ΑΕ ενώ σύμφωνα με καταγγελίες εργολάβων σημαίνον στέλεχος της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Δωδεκανήσου τους πλησίασε και τους δήλωσε ορθά κοφτά ότι θα πρέπει να αποσύρουν το ενδιαφέρον τους καθώς το έργο έχει ήδη εκτελεστεί από την ως άνω ανάδοχο του έργου οδοποιίας και ότι ο διαγωνισμός πραγματοποιείτο εικονικά προκειμένου να καταστεί δυνατή η αποπληρωμή των υποχρεώσεων της Νομαρχίας απέναντί της!!!

    (σχετικό δημοσίευμα στο http://www.inkarp.com/ipb/index.php?showtopic=41318)

    Το ερώτημα είναι λοιπόν εάν η κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος απορρέει από αποφάσεις που προέρχονται από μικρούς Δήμους και Κοινότητες ή από τη συγκέντρωση υπερεξουσιών σε κάποιες Υπηρεσίες (Υπουργεία, Νομαρχίες κλπ) π.χ. είναι ευρέως γνωστό πως από τα πολλαπλές Κοινοτικές επιδοτήσεις ευνοήθηκαν κατά κύριο λόγο νησιά ήδη ανεπτυγμένα όπως η Ρόδος η Κως ενώ παραμελήθηκαν ακόμη και βασικά έργα υποδομών σε άλλα φτωχότερα νησιά ή Κοινότητες). Και αυτό εξ αιτίας των αποφάσεων από τα Υπουργεία και τις μεσολαβούσες Νομαρχίες και όχι από τις αποφάσεις της τοπικής αυτοδιοίκησης.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Παιδιά, μην υπερβάλλουμε. Μπορεί κάποιοι να κατεβαίνουν με βάρκες στα Πηγάδια, αλλά δεν είναι αυτός ο κανόνας. Ο δρόμος πηγαίνει κανονικά με το αυτοκίνητο. Και πριν από δέκα χρόνια πήγαινε, και από τότε έχει βελτιωθεί πολύ. Άλλωστε όποιος δεν έχει αυτοκίνητο δεν μπορεί να πάει ούτε από την ορεινή Όλυμπο στο λιμάνι της, το Διαφάνι, για να πάρει τη βάρκα για τα Πηγάδια.

    Δε σημαίνει ότι αυτή η κατάσταση είναι ικανοποιητική. Αναμφίβολα η στοιχειώδης ανάπτυξη της Ολύμπου είναι απαράδεκτα παραμελημένη. Και αυτό φαντάζει ακόμη πιο εγκληματικό όταν σκεφτούμε ότι πρόκειται για μια πάλαι ποτέ ακμάζουσα κωμόπολη, την πλουσιότερη και πολυανθρωπότερη του νησιού.

    Αλλά και η υπόλοιπη Κάρπαθος, αν κι έχει δρόμους, έχει και δεν έχει συγκοινωνίες: Το πρωί ξεκινάνε τα λεωφορεία από όλα τα χωριά προς Απέρι και Πηγάδια (τα δύο μέρη όπου έχει Γυμνάσια), κυρίως για τους μαθητές, και το μεσημέρι επιστρέφουν. Για τα πολύ κοντινά χωριά υπάρχει κι ένα ενδιάμεσο δρομολόγιο κατά τις 11. Άρα και πάλι ο μεν χωριάτης που θέλει να κατέβει στα Πηγάδια θα πρέπει να αφιερώσει όλη του την ημέρα, ενώ από Πηγάδια προς χωριά δεν υπάρχει καμία δυνατότητα. Για το αεροδρόμιο δεν υπάρχει συγκοινωνία.

    Εκτός από το καλοκαίρι. Μόλις πλακώσουν οι τουρίστες ξαφνικά όλα λειτουργούν, λεωφορεία πάνε κι έρχονται προς όλες τις παραλίες, και κανείς (ούτε ο Καρπάθιος της διασποράς που έρχεται για καλοκαίρι) δε φαντάζεται τι γίνεται τον "πραγματικό" καιρό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΩΣ ΜΙΑ ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΙΠΩΝ ΧΩΡΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΡΠΑΘΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΥΜΠΟ.Η ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΕΣ ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΚΑΙ ΣΕ ΣΥΝΔΙΑΣΜΟ ΜΕ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΤΟ ΠΟΥ ΔΙΑΘΕΤΟΥΝ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΜΕΤΑΚΙΝΗΘΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΝΑ SCOOTER(AYTOMATO MHXANAKI).ΑΡΑ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Υπάρχουν πολλά τέτοια χωριά ανά την επικράτεια και σε λίγα χρόνια θα υπάρξουν περισσότερα. Αν όμως στο θέμα Καλλικράτης ξεκινήσουμε στραβά, τότε στραβά θα αρμενίζουμε για πάντα.
    Κι άλλες Κοινότητες ήδη δε θέλουν τον Καλλικράτη, όπως των Ελλήνων οι Κοινότητες, Κρίμα, γιατί αν στ'α λήθεια στηθεί κάτι καλό, ες ας στηθεί από την αρχή σωστά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. @Πέπε

    Και βέβαια "περπατιέται" ο δρόμος από Ολυμπο προς τα κάτω χωριά. Ομως έτυχε να βρεθώ στο χωριό Φεβρουάριο μήνα. Μια γερόντισα έσπασε το γοφό της.

    Μπορείς να φανταστείς αυτή τη γυναίκα με το σπασμένο γοφό να μεταφέρεται με ασθενοφόρο στα Πηγάδια (στο Κέντρο Υγείας)από αυτόν τον χωματόδρομο με τις λακούβες? Ασε που σε επείγοντα περιστατικά (όπως έμφραγμα, εγκεφαλικά, εγκυμοσύνη) είναι αδύνατον να διανύσεις τον δρόμο αυτό με μεγάλη ταχύτητα και με σεβασμό προς τον άνθρωπο.

    Κατά τη γνώμη μου δεν επιτρέπεται σε σύγχρονους καιρούς να υπάρχουν άλλοι πολίτες που απολαμβάνουν όλες τις παροχές του Κράτους και άλλοι οι οποίοι ούτε τα στοιχειώδη.

    Οσο για να πάει κάποιος από την Ολυμπο έως το Διαφάνι τουλάχιστον υπάρχει ένα Δημοτικό Λεωφορείο και εξυπηρετεί τη κατάσταση αλλά για να ταξιδέψεις από την Ολυμπο στα Πηγάδια εάν δεν έχεις μεταφορικό μέσο πρέπει να πάρεις ταξί (και υποθέτω πως θα ξέρεςι καλύτερα από μένα πως το ταξί στη συγκεκριμένη περίσταση κοστίζει όσο ένα αεροπορικό εισητήριο Αθήνα-Χανιά!!!! γεγονός που καθιστά απαγορευτική την πρόσβαση από τον επισκέπτη από/προς την Ολυμπο με αυτό το μέσο.....

    Κατά τη γνώμη μου δεν επιτρέπεται σε σύγχρονους καιρούς να υπάρχουν άλλοι πολίτες που απολαμβάνουν όλες τις παροχές του Κράτους και άλλοι ούτε τα στοιχειώδη. Οι Κοινότητες θα πρέπει να αντιμετωπίζονται ίσα για να μην πω με περίσσια ευαισθησία προς εκείνες τις Κοινότητες που είναι απομονωμένες....

    ΥΓ. Οσο για την περίπτωση της γερόντισσσας έμεινα για 2 ημέρες δίχως φαγητό (με ορό) πάνω σε φορείο κι έπειτα μεταφέρθηκε στην Κρήτη. Τις 2 αυτέ ςημέρες είχε μείνει αποκλεισμένο το νησί από αέρος και από θαλάσσης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. @mihalis g balaskas

    Συμφωνώ!

    Καλώς όρισες Μιχάλη σε αυτή τη μικρή διαδικτυακή γωνιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ποιά είναι η γνώμη σας;