ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου 2011

Επιστολή ειλικρινούς φορολογουμένου

Αναδημοσιεύω την παρακάτω επιστολή που έστειλε ο κ. Μ.Μ. από την Αθήνα στην εφμ Καθημερινή:

Σας δηλώνω μετά πλήρους παρρησίας ότι είμαι ένας απόλυτα ειλικρινής φορολογούμενος αυτής της χώρας. Και δεν έχω, ούτε είχα ποτέ κανένα πρόβλημα με αυτό, παρά το γεγονός ότι πλήθος γνωστών και φίλων μου δεν ανήκουν στην κατηγορία αυτή. Δεν είμαι φτωχός, δεν είμαι καν στη δηλωμένη μεσαία τάξη, ανήκω στους ελάχιστους εκείνους Ελληνες πολίτες που δήλωσαν για το 2010 εισοδήματα πάνω από 300.000 ευρώ (δεν γνωρίζω τον ακριβή αριθμό, αλλά νομίζω ότι είναι κάτι πάνω από 1.000). 
Εδώ θα μου επιτρέψετε να γελάσω! Αν εγώ, που αντλώ το σύνολο των εισοδημάτων μου αποκλειστικά από μισθούς (εξ ου και η πλήρης φορολόγησή τους) της προσωπικής μου εργασίας ως ανώτατο διοικητικό στέλεχος επιχείρησης του ιδιωτικού τομέα (ένας πολύ καλά αμειβόμενος υπάλληλος δηλαδή) ανήκω σε αυτή τη συντριπτική μειοψηφία των Ελλήνων, δεν θα έπρεπε να θεωρώ το εαυτό μου τρομερά πλούσιο; Σας βεβαιώ ότι δεν τον θεωρώ. 
Για του λόγου το αληθές επί εισοδημάτων του 2010 ύψους 345.000 ευρώ έχω φορολογηθεί με 121.000 ευρώ από την τακτική φορολογία μου και 14.000 ευρώ από την έκτακτη εισφορά, δηλαδή με σύνολο 135.000 ευρώ(!) ήτοι ποσοστό 40%. Δεν μπορώ βεβαίως ούτε να κλαφτώ ούτε να βάλω τις φωνές. Κερδίζω από την εξαιρετικά αγχώδη και κουραστική δουλειά μου –και μόνον από αυτή– πολλά χρήματα και βεβαίως πρέπει να καταβάλλω αγόγγυστα τον οβολόν μου για το κράτος, όπως κάνω εδώ και πολλά χρόνια που εισοδηματικά είμαι υψηλά. Και ξαναλέω, δεν παραπονιέμαι. Δικαιούμαι, όμως, ως ένας από τους υψηλότερα φορολογούμενους Ελληνες, να ρωτήσω τους σεβαστούς ταγούς μας, οποιουδήποτε κόμματος εξουσίας: 
Κύριοι, ευχαρίστως να σας πληρώσω και άλλους φόρους, δεν θα το αρνηθώ, αλλά πείτε μου. 
- Μπορείτε να μου εξασφαλίσετε έστω και την παραμικρότερη ανταποδοτικότητα για όσα σας πληρώνω; 
- Μπορείτε να εξασφαλίσετε ένα πολύ καλό επίπεδο δημόσιας εκπαίδευσης στα παιδιά μου για να τα κρατήσω στην Ελλάδα να σπουδάσουν; 
- Mπορείτε να μου εξασφαλίσετε οργανωμένες και άρτιες υπηρεσίες δημόσιας υγείας?
- Mπορείτε να μου εξασφαλίσετε ασφάλεια όταν περπατώ στους δρόμους?
- Mπορείτε να μου εξασφαλίσετε περισσότερο πράσινο, καλύτερο περιβάλλον, δρόμους χωρίς λακκούβες, καθαριότητα; 
- Μπορείτε να μου πείτε με σιγουριά τι ακριβώς μου μέλλει να πληρώσω τα επόμενα δύο χρόνια σε φόρους, ώστε να μπορέσω να κάνω τον προγραμματισμό μου, να υπολογίσω τα έξοδά μου, να επενδύσω τα διαθέσιμα που θα μου εξασφαλίσουν υψηλό εισόδημα μετά το πέρας της εργασίας, γιατί από το δημόσιο σύστημα θα πάρω πενταροδεκάρες; 
Σε τι μπορείτε να δεσμευτείτε απέναντι σε έναν ειλικρινή και υψηλά φορολογούμενο; 
Πώς απαιτείτε από εμένα να είμαι ειλικρινής και εντάξει απέναντί σας και εσείς να μου υποβαθμίζετε συνεχώς το επίπεδο της ζωής μου; 
Πώς γίνατε ξαφνικά συμμέτοχοι στη ζωή μου, με ποιο δικαίωμα;
Τι θα κάνετε για να με προκαλέσετε να επενδύσω τα χρήματά μου σε παραγωγικές επενδύσεις σ’ αυτή τη χώρα κι αν δεν το κάνω εγώ και οι περίφημοι «έχοντες και κατέχοντες» ποιος θα το κάνει; Πείτε μου για κάτι απ’ όλα αυτά και φορολογήστε με για τα επόμενα τρία χρόνια με ακόμα πιο υψηλούς συντελεστές, θα το δεχθώ γιατί θα γνωρίζω ότι τα χρήματά μου πιάνουν τόπο για το δικό μου μέλλον και το μέλλον των παιδιών μου. Ναι, νοιαζόμαστε κι εμείς οι πλούσιοι για τα παιδιά μας ! 
Απάντηση, βεβαίως, δεν περιμένω να πάρω, αφελής δεν είμαι. Είμαι σίγουρος ότι αν κάποιος απαντήσει θα λαϊκίσει εναντίον εμού και όσων είναι στην ίδια με εμένα κατάσταση, εμάς, βλέπετε, η κοινωνία και η σύγχρονη πολιτική αντίληψη δεν μας επιτρέπει να εκφράζουμε τα παράπονά μας γιατί απλά θεωρούν ότι δεν δικαιούμαστε να έχουμε· μας θεωρούν όλους κλέφτες και ραντιέρηδες, και γι’ αυτό μάθαμε να κρυβόμαστε. Καμιά φορά, όμως, και νέες αλήθειες πρέπει να ακουστούν.
Μ.Μ. – Αθήνα

ΥΓ.: Ανοίγοντας τον φάκελο της έκτακτης εισφοράς ύψους 15.000 ευρώ θα περίμενα να δω έστω μια απλή επιστολή του υπουργού, που να μου εξηγεί ως πολίτη γιατί επεβλήθη και να με ευχαριστεί για την κατανόησή μου! Πόσω μάλλον όταν ο φάκελος παρελήφθη 19/09 και η υποχρέωση της πληρωμής είναι σε 11 μόλις μέρες. Κάποια μαθήματα σεβασμού του πολίτη, επικοινωνίας και marketing χρειάζεται σίγουρα ο κ. Βενιζέλος, μήπως όμως και ο ίδιος και οι συνάδελφοί του υπουργοί έχουν ποτέ κερδίσει έναν πελάτη με το προϊόν τους;

29.9.2011

2 σχόλια:

  1. Ας μην περιμένει ποτέ απάντηση..
    Τα δίνουμε και δεν ξέρουμε που πηγαίνουν και εσύ με τις 15 χιλ. και εμείς με τ 100-150 ευρώ.. Καλό ΣΚ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Hfaistiwnas
    Στο ίδιο τσουβάλι με τη μαύρη τρύπα πάνε και οι 15 χιλ. και τα 150-150 ευρώ Ηφαιστιωνάκο.
    Για αυτό λέει ο άνθρωπος νάξερα πως θα πιάσουν τόπο πάει στ΄ανάθεμα, μα αν είναι να χαθούν και αυτά όπως και τόσα άλλα, γιατί να τα στερηθώ? Εύλογο ερώτημα που πολύ φοβούμαι πως θα μείνει αναπάντητο.
    Καλημερούδια και καλό μήνα εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ποιά είναι η γνώμη σας;