ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Τρίτη, 4 Ιανουαρίου 2011

Αύξηση εισητηρίων στις συγκοινωνίες - ΓΙΑΤΙ?

Πηγή φωτό photogr's blog

Θεωρώ αδιανόητες και απαράδεκτες τις αναμενόμενες αυξήσεις (από 1η Φεβρουαρίου) των εισητηρίων των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας, οι οποίες λέγεται πως θα ξεπεράσουν  το 40%, ενώ ήδη από την Πρωτοχρονιά όλα τα εισιτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αυξήθηκαν κατά μέσο όρο περίπου 80%.

Να υπενθυμίσω πως από το 2000 μέχρι σήμερα (σε μια 10ετία δηλαδή) οι τιμές των εισητηρίων έχουν αυξηθεί κατά τουλάχιστον 284% !!!! τη στιγμή που οι μισθοί το τελευταίο διάστημα διαρκώς συρρικνώνονται. 

7.8.2000 Το εισητήριο της ΕΘΕΛ αυξάνεται από 120 Δρχ. σε 150 Δρχ. (αύξηση 25%)

Από 1.5.2008 μέχρι 1.1.2009 το κόστος των εισητηρίων των αστικών  λεωφορείων αυξήθηκε κατά 100%!!!!!  (1 Ευρώ = 341 Δρχ) 
 
Κόστος εισητηρίων ΜΜΜ - Πηγή Ημερησία 29.4.2008
Επιχειρήματα για τις αυξήσεις :


1. Λέγεται πως για τα ελλείμματα φταίνε οι πολίτες-"τσαμπατζήδες"- που ταξιδεύουν δίχως να κόβουν εισητήριο.  
Απάντηση : Tο πρόβλημα λύνεται με τακτικούς ελέγχους από τους εξουσιοδοτημένους υπαλλήλους του Οργανισμού. Μάλιστα τα πρόστιμα για τους λαθρεπιβάτες δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητα, ανέρχονται στο 60πλάσιο του αντιτίμοπυ του εισητηρίου. (Εντός των συρμών και στους χώρους των σταθμών μετά τα Επικυρωτικά Μηχανήματα διεξάγεται διαρκής έλεγχος κομίστρου. Σε όσους δεν έχουν ή δεν επιδεικνύουν τον προβλεπόμενο νόμιμο τίτλο μεταφοράς ορθά επικυρωμένο, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με το 60πλάσιο της αξίας ενιαίου εισιτηρίου, χρονικής διάρκειας 1 ½ ώρας, Ν.2669/98 (Κ.Υ.Α. Α-44111/3784/25.07.2006/ΦΕΚ 1179Β/30.08.2006). Επίσης εάν το πρόστιμο δεν καταβληθεί εντός είκοσι (20) ημερών, τότε αυτό δεκαπλασιάζεται και διαβιβάζεται στην αρμόδια Δημόσια Οικονομική Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ.), στην οποία υπάγεται ο καταλαμβανόμενος, ως παραβάτης επιβάτης.


2. Λέγεται πως οι αυξήσεις είναι απόλυτα επιβεβλημένες επειδή οι Οργανισμοί των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς παρουσιάζουν κάθε χρόνο ελλείμματα.
Απάντηση : Για τα ελλείμματα ο μόνος αναρμόδιος (ο οποίος όμως τώρα τιμωρείται με αύξηση εισητηρίου) είναι ο πολίτης. Μοναδικός υπόλογος για την εύρυθμη λειτουργία των Οργανισμών των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς και την κερδοφορία τους είναι η διορισμένοηαπό την εκάστοτε πολιτική ηγεσία Διοίκηση. Αντί να προβαίνει  λοιπόν η κυβέρνηση σε αυξήσεις εισητηρίων ας αντικαταστήσει εκείνες τις διοικήσεις που αδυνατούν να "συμμαζέψουν" την κατάσταση. Αλλες λύσεις όπως μεταφορά σε ιδόκτητες εγκαταστάσεις (αντί να καταβάλλεται ενοίκιο σε μη ιδιόκτητους χώρους,) ο εξορθολογισμός και η μείωση των λειτουργικών δαπανών καθώς και η άμεση εξόφληση των κονδυλίων που οφείλει το Ελληνικό Δημόσιο στους συγκεκριμένους φορείς (οι φήμες μιλούν για 500-600 εκατομμύρια ευρώ από Υπουργεία Παιδείας, Υγείας κλπ) θα μείωναν άμεσα τα ελλείμματα των φορέων δίχως να υπάρχει ανάγκη αύξησης του αντιτίμου των εισητηρίων.

3. Λέγεται πως είναι «Λογικότατη» η αύξηση της τιμής του εισιτηρίου  (έτσι είπε ο πρόεδρος του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης -ΟΑΣΘ-, Χρήστος Στεφανίδης, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, Πηγή εφμ Ναυτεμπορική 30.12.2010) «Εδώ και χρόνια, η τιμή των εισιτηρίων δεν έχει αυξηθεί ουσιαστικά, αφού και η προγραμματισμένη για το Μάιο αύξηση τελικά δεν έγινε. Οι δαπάνες, όμως, του Οργανισμού αυξήθηκαν κατά 55%, αφού τα λεωφορεία απορροφούν 27.000.000 λίτρα πετρελαίου ετησίως και οι τιμές των καυσίμων έχουν αυξηθεί τόσο. Το προσήκον κόστος του εισιτηρίου για το 2011 (χωρίς την επιδότηση), εκτιμάμε ότι είναι 1,60 ευρώ και πείτε μου πού αλλού υπάρχει τόσο φθηνό εισιτήριο», σημείωσε χαρακτηριστικά. 
ΣΧΟΛΙΟ : Σε άλλες χώρες ναι είναι αληθές πως το εισητήριο είναι ακριβότερο αλλά  είναι εξ ίσου αληθές πως υπάρχουν σημαντικές διαφορές  ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών σε σύγκριση με αυτήν που προσφέρουν οι συγκοινωνίες στην Ελλάδα : Υπάρχει τακτική συχνότητα των Μέσων μαζικής μεταφοράς (π.χ. κάθε 5 λεπτά), τα λεωφορεία είναι καθαρά και περιποιημένα (και όχι ξεχαρβαλωμένα όπως στην Ελλάδα) , εξυπηρετούν τον πολίτη κατά τη διάρκεια ολόκληρου του χρόνου. Στην Ελλάδα (και για να ακριβολογώ, στην Αθήνα) κατά τη διάρκεια του 2010 ούτε τις μισές ημέρες του χρόνου δεν εξυπηρετήθηκε ο πολίτης από τα μέσα μαζικής μεταφοράς:
- Αλλοτε λόγω υπαιτιότητας των εργαζομένων (ξαφνική συνέλευση των εργαζομένων κατά τη διάρκεια εργάσιμων ημερών), 
- Αλλοτε λόγω στάσεων εργασίας, 
- Αλλοτε λόγω απεργιών/συγκεντρώσεων κλπ άλλων φορέων στο κέντρο της Αθήνας με αποτέλεσμα να παρεμποδίζονται και να μην λειτουργούν οι συγκοινωνίες 
ΕΡΩΤΗΣΗ : Πείτε μου που αλλού  εξαναγκάζεται ο πολίτης να ακουμπάει περίπου το 35% του εισοδήματός του  (αφού υποχρεώνεται να μετακινείται με ταξί όσες φορές δεν λειτουργούν οι συγκοινωνίες) προκειμένου να ασκήσει το αυτονόητο  συνταγματικό του δικαίωμα, δηλαδή να διακινείται ελεύθερα στον ίδιο του τον τόπο? 

Οι επικείμενες αυξήσεις των εισητηρίων κατά τη γνώμη μου είναι επιεικώς απαράδεκτες. Η κυβέρνηση θα πρέπει ιδιαίτερα λόγω των χαλεπών καιρών στους οποίους ζούμε , να επανεξετάσει  τη στάση της αφού με το λεωφορείο δεν μετακινούνται ούτε οι βουλευτές ούτε οι εφοπλιστές παρά μόνο τα ασθενέστερα οικονομικά στρώματα.

ΥΓ1. Οσοι είχαν πληρώσει κάρτα πολλαπλών διαδρομών πιστεύω πως θα πρέπει να διεκδικήσουν την επιμήκυνση των ημερών διάρκειας κατά το ποσόν των ημερών που τα μέσα μαζικής μεταφοράς δεν τους εξυπηρέτησαν. Οπως απαιτείται από τον πολίτη να είναι συνεπής στις υποχρεώσεις του, κατά τον ίδιο τρόπο είναι δικαίωμα του πολίτη να εισπράττει κατά 100% τις υπηρεσίες για τις οποίες επιβαρύνεται οικονομικά.   Μια φίλη μου διεκδίκησε την επιμήκυνση της ισχύος της  κάρτας της για όσες ημέρες δεν υπήρχαν δρομολόγια λεωφορείων και της την  επεκτείνανε.

ΥΓ2. Οι συγκοινωνίες υποτίθεται πως κρατικοποιήθηκαν (γύρω στο 1978) για καλύτερες ημέρες. Τότε υπεύθυνος για τα έξοδα ήταν κάθε ιδιοκτήτης λεωφορείου, το κράτος τον επιδοτούσε με κάποιο ποσό και  οι φορείς στο σύνολό τους ήταν κερδοφόροι. Και νάταν μόνο αυτό, τότε σε κάθε λεωφορείο απασχολούνταν εκτός από τον οδηγό και ένας εισπράκτορας (δηλαδή έτρωγε ψωμί από αυτή τη δουλειά ακόμη μία οικογένεια) . Τώρα που την διαχείρηση την έχει το Δημόσιο οι συγκοινωνίες πάνε από το κακό στο χειρότερο. 

ΓΙΑΤΙ άραγε????? 



11 σχόλια:

  1. Γιατί τα φάγανε οι ίδιοι! Είναι τρομερά άδικα όλα αυτά τα μέτρα.. Όπως μας είπε και ένας καθηγητής το ΜΟΝΟ που μπορεί να κάνει ένα τέτοιο μέτρο είναι να αυξήσει τους λαθρεπιβάτες.. Τα δρομολόγια θα αραιώσουν, οι υπηρεσίες θα είναι χειρότερες και τα κόμιστρα ακριβότερα και αρκετοί δε θα μπορούν να τα πληρώσουν.. ΑΠΛΑ ΝΤΡΟΠΗ ΤΟΥΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Δεν ασχοήθηκα ιδιαίτερα, ότι διαβάζω από σένα..
    Τι να κάνεις; Να πεις όχι στο εισητήριο;
    Απαράδεκτοι..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Με τετοιες πρακτικες το κρατος μας ωθει θελοντας και μη στην υιοθετηση παραβατικης στασης, οπως το να μην αγοραζει καν εισιτηριο πολυς κοσμος.
    Ή οπως να μην θελει πλεον αποδειξεις ο κοσμος γιατι δεν γουσταρει να πληρωνει ΦΠΑ στο κρατος της κλεψιας και της λαμογιας.

    Ελλαδαρα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. γιατι αραγε αυτο που φανταζει απλη λογικη στους απλους πολιτες δε μπορουν(?)να το δουν οι κυβερνωντες...εχω κουραστεί πια...

    ευχομαι καλη δυναμη,φωτεινο μυαλό και δυνατή υγεια για το νεο ετος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΕΓΩ ΒΑΡΕΘΗΚΑ ΠΙΑ ΝΑ ΒΛΕΠΩ ΚΛΕΦΤΕΣ ΜΕ ΠΤΥΧΙΑ. ΤΩΡΑ ΠΑΝΤΩΣ ΘΑ ΜΑΣ ΕΤΟΙΜΑΣΟΥΝ ΔΙΑΚΟΠΕΣ ΜΕ ΤΟ ΖΟΡΙ ΘΑ ΜΑΣ ΣΤΕΙΛΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΦΥΛΑΚΗ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΜΕ .ΔΕΗ,ΝΕΡΟ,ΔΑΝΕΙΑ,ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ,ΔΙΟΔΙΑ,ΠΕΡΑΙΩΣΗ,ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΑ ΤΩΝ ΚΟΚΚΙΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ.ΓΑΜΩ ΤΑ ΜΥΑΛΑ ΚΑΙ ΤΑ ΠΤΥΧΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΙΟΣ ΑΡΑΓΕ ΤΟΥΣ ΤΑ ΔΙΔΑΞΕ ΝΑ ΠΑΩ ΝΑ ΤΟΝ Χ................ΣΩ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αν είμασταν σε άλλη φάση θα σου έλεγα ''καλά τα λες'', αλλά τώρα με 300 δις χρεός, με Δ.Ν.Τ και μια ολόκληρη Ευρώπη να έχει ''ξηλωθεί'' για να μας δανείσει το λιγότερο είναι να αυξηθούν τα εισητήρια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Βρισκόμαστε στην εποχή των εύκολων λύσεων. Κάνουμε μιά αύξηση ή μιά περικοπή και το πρόβλημα λύνεται αυτόματα.Υπάρχουν πράγματι πάρα πολλοί που δε πληρώνουν εισητήριο, αλλά υπάρχουν ακόμα και ηλεκτρονικά μέσα για να σταματήσει το φαινόμενο αυτό που στοιχίζει πολλά στον Οργανισμό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Συμφωνώ με την αγανάκτησή σου, και με όλο γενικά το κείμενο. Διαφωνώ σ' ένα σημείο όμως: εκεί όπου αναφέρεσαι στα πρόστιμα των λαθρεπιβατών. Ο νόμος που ορίζει αυτά τα αστρονομικά πρόστιμα είναι ξεκάθαρα αντισυνταγματικός.Από τότε που πρωτοβγήκε (γιατί αν θυμάστε δεν ήταν πάντα έτσι, παλιά υπήρχαν πιο λογικά πρόστιμα) ήταν ένας «παράνομος νόμος», και απορώ γιατί κανείς δεν τον έχει προσβάλει στα δικαστήρια.

    Οπωσδήποτε μια λύση, την οποία πρέπει να προσέξουμε περισσότερο απ' όσο συνηθίζουμε μέχρι τώρα, είναι η «ανακύκλωση» του εισιτηρίου: όσο έχει ακόμα χρόνο αξόδευτο που δεν τον χρειαζόμαστε, μπορούμε να το δίνουμε σε κάποιον που μπαίνει όταν εμείς βγαίνουμε. Βέβαια φαίνεται πως κι αυτή η δυνατότητα περιορίζεται με τα νέα μέτρα, αλλά στο βαθμό που μπορούμε να το κάνουμε είναι χρέος μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μήπως πριν τις αυξήσεις θα έπρεπε να συμμαζέψει τα έξοδα των οργανισμών;
    Μήπως, όλοι αυτοί οι, με κομματικά κριτήρια διορισμένοι, πρέπει να ξαναπάνε στο σπιτάκι τους και να αλαφρώσουν το δημόσιο, απ΄την παρουσία τους;
    Αντί να αυξήσει τα εισιτήρια, που είναι η εύκολη λύση, αλλά ταυτόχρονα και η πλέον άδικη, μήπως να συμμαζέψει τους μισθούς των βουλευτών και τα λειτουργικά τους έξοδα;
    fboy, το μνημόνιο και οι τοκογλύφοι - οι "κουτόφραγκοι" που λέγαμε, είναι ένα καλό πρόσχημα για την κυβέρνηση που λειτουργεί εντελώς σπασμωδικά, χωρίς πρόγραμμα και κοινωνική ευαισθησία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Roadartist
    Κι εγώ πιστεύω πως αυτά τα μέτρα θα φέρουν αύξηση των λαθρεπιβατών και μείωση των εσόδων για τον Οργανσιμό. Το αντίθετο δηλαδή από το αναμενόμενο....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Hfaistiwnas

    Προσωπικά είμαι της θέσης πως δεν πρέπει να λέμε όχι στο εισητήριο. Λέω όμως όχι στις παράλογες αυξήσεις....

    Καλημερούδια

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ποιά είναι η γνώμη σας;