ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

Πέμπτη, 16 Δεκεμβρίου 2010

Ημερίδα για την αρχαία Σικυώνα : Η έρευνα και οι προοπτικές ανάδειξης μιας άγνωστης πόλης

Η δράση των πολιτών για την προστασία του φυσικού και δομημένου περιβάλλοντος είναι πια μια πραγματικότητα. Καθημερινές ενέργειες και κινητοποιήσεις δείχνουν ότι οι τοπικές κοινωνίες έχουν πια λόγο για το περιβάλλον. Μια τέτοια προσπάθεια είναι αυτή του Συλλόγου Φίλων Αρχαίου Θεάτρου Σικυώνας “Ο Επιγένης”, που αγωνίζεται για τη διάσωση του αρχαίου θεάτρου. Στο πλαίσο αυτό διοργανώνουν από κοινού με το τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας ημερίδα για την αρχαία Σικυώνα. Σας προτείνουμε να την παρακολουθήσετε.

Ημερίδα για την αρχαία Σικυώνα “Η έρευνα και οι προοπτικές ανάδειξης μιας σημαντικής πόλης” http://theatrosikionas.blogspot.com/



Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010, 11 π.μ.
Ευγενίδειο Ίδρυμα, Λεωφόρος Συγγρού 387, Παλαιό Φάληρο

Πρόγραμμα
11:00-11:10            Χαιρετισμοί
11:10-11:30            Ελισσάβετ Σπαθάρη (αρχαιολόγος, επίτιμη διευθύντρια ΥΠΠΟΤ): H επανέκθεση του μουσείου της αρχαίας Σικυώνας.
11:30-11:50            Γιάννης Λώλος (αρχαιολόγος, επίκουρος καθηγητής Πανεπιστημίου Θεσσαλίας):H αρχαιολογική έρευνα των τελευταίων ετών στο πλάτωμα της αρχαίας Σικυώνας.
11:50-12:10            Φανή Μαλλούχου-Tufano (αρχαιολόγος, αναπληρώτρια καθηγήτρια Πολυτεχνείου Κρήτης):
Με αφορμή την αρχαία Σικυώνα: σύγχρονες προσεγγίσεις στη διαχείριση και ανάδειξη αρχαιολογικών χώρων και μνημείων.
12:10-12:30            Κωνσταντίνος Μπολέτης  (αρχιτέκτων-αναστηλωτής, ΤΔΠΕΑΕ-ΥΠΠΟΤ): Ζητήματα αναστήλωσης και χρήσης αρχαίων θεάτρων.
12:30-13:30            Συζήτηση
13:30-14:00              Διάλειμμα
14:00-14:20            Stephen G. Miller (αρχαιολόγος, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Berkeley):  Το στάδιο της Νεμέας και της Σικυώνας.
14:20-14:40            Πέτρος Θέμελης (αρχαιολόγος, ομότιμος καθηγητής Πανεπιστημίου Κρήτης):Aρχαία Μεσσήνη: πριν και μετά.
14:40-15:00            Ειρήνη Γρατσία (αρχαιολόγος, συντονίστρια Μonumenta):H συμβολή των πολιτών στην προστασία και την ανάδειξη των μνημείων.
15:00-15:30            Γιάννης Λώλος: Η συνέχιση των αρχαιολογικών ερευνών στη Σικυώνα και οι προοπτικές ανάδειξης της αρχαίας πόλης.

16 σχόλια:

  1. Καλημέρες διαδικτυακές.
    Μπορεί το σχόλιο να είναι άσχετο με το θέμα, αλλά μια καλημέρα είναι πάντα κατάλληλη.
    Καλώς επέστρεψες.
    Και ναί λοιπόν, δεν τους χαρίζουμε τίποτα. Ζητάμε τα σπασμένα από τους κυβερνώντες και καλά κάνουμε, αλλά τόσα χρόνια πέρασαν και οι Έλληνες ζούσαμε χωρίς την στοιχειώδη καταναλωτική παιδεία- απαίτηση για την ποιότητα που αντιστοιχεί στις πληρωμές μας.
    Ζούσαμε σαν κροίσοι αδιαφορώντας για τα πάντα. Αδιαφορώντας για το χρήμα που έφευγε από τις τσέπες μας, για το περιβάλλον για τον τόπο που ζούμε τις σχέσεις μας, αδιαφορώντας για ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ.
    Σε ό,τι πάθαμε είμαστε υπαίτιοι σε μεγάλο βαθμό.
    Με ότι ψηφίζαμε, ότι ανεχόμαστε, ότι δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα.
    Όσο για τον Καλομοίρη, δεν μπορώ να πω πως μου αρέσει ιδιαίτερα.
    Γούστα είναι αυτά, τι να πείς.
    Σε χαιρετώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. @Οδυσσέας

    Καλώς σε ξαναβρίσκω Οδυσσέα.
    Οσον αφορά το πρώτο μέρος του σχολίου σου δεν είμαι βέβαιη πως θα συμφωνήσω, αφού τον εαυτό μου (δεν μπορώ να μιλήσω για άλλους) δεν τον θυμάμαι να έζησε ποτέ σαν κροίσος. Αντίθετα θυμάμαι μια ζωή να εργάζομαι σαν σκυλί για τα απαραίτητα. Τίποτα δεν μου χαρίστηκε, και κανείς δεν μου "χάρισε" ρουσφέτια και επιδοτήσεις. Επομένως γιατί θα πρέπει να νοιώθω υπαίτια σε μεγάλο βαθμό.
    Εκείνοι που έζησαν και εξακολουθούν να ζουν σαν κροίσοι αυτοί έχουν κάθε λόγο να νοιώθουν υπαίτιοι. Προσωπικά είμαι πολέμια του "όλοι μαζί τα φάγαμεκαι της συλλογικής ενοχής. Αντίθετα είμαι υπέρμαχος της απόλυτης απόδοσης ατομικών ευθυνών σε όσους υπέγραψαν παράνομες αποφάσεις και καταχράστηκαν το δημόσιο χρήμα.
    Συμφωνώ μαζί σου στο "με ότι ψηφίζαμε, ότι ανεχόμαστε, ότι δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα" είμαστε υπεύθυνοι. Ομως βάσει της (σούπερ) ενισχυμένης αναλογικής μεθόδου κατανομής των ψήφων , οι πολίτες μπορεί άλλα να φηφίζουν και λλού ν απηγαίενι η ψήφος τους, καταλύοντας κάθε έννοια της δημοκρατίας.
    Οσο για τον Καλομοίρη, και εγώ δεν είμαι υπέρμαχος της "Δυτικής" μουσικής. Αυτό που εκτιμώ όμως στον Καλομοίρη είναι πως δανείστηκε στοιχεία από τη Δυτική Μουσική και από τη λαϊκή παράδοση κι έρτσι δημιούργησε κάτι δικό του.
    Πάντως ναι, συμφωνώ πως οι μουσικές μας προτιμήσεις έιναι θέμα προσωπικού γούστου.
    Καλημέρες πολλές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. @Hfaistiwnas
    Καλημέρες πολλές Ηφαιστίωνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάλι καλά που υπάρχουν οι τοπικές κοινωνίες με ευαισθησίες και ενδιαφέρονται για τη περιοχή τους, πολύ περισσότερο που η σημερινή τραγική κατάσταση που περνούν οι πολίτες, δεν αφήνει πολλά περιθώρια άλλων σκέψεων και κεφιών.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κι' όμως, Δυοσμαράκι μου, δεν τίθεται θέμα ρουσφετιών κι επιδοτήσεων, αλλά ανοχών σε όλο εκείνο το σάπιο σύστημα.
    Πότε όλοι εμείς οι "υπόλοιποι" υψώσαμε φωνή ενάντια σε όλους εκείνους τους βολεμένους ψηφοφόρους;
    Θυμάμαι, ακόμα, εκείνο τον θεσμό των Ενώσεων Πολιτών, που μπορούσαν ν' αντισταθούν σε πολλά και σε τοπικού χαρακτήρα θέματα, όσο και Πανελλαδικού - για να απαντήσω ταυτόχρονα και στον Λεοντόκαρδο (συνονόματος άραγε;).
    Σχεδόν όλες οι οργανώσεις αυτές διαλύθηκαν ή υπολειτουργούν και στην ουσία δεν έκαναν παρά ελάχιστα, αυτών που ευαγγελίζονταν.
    Μόλις το μαχαίρι έπρεπε να μπεί στο κόκκαλο, οι περισσότεροι λάκιζαν, ούτε υπογραφές δεν έβαζαν.
    Και Λεοντόκαρδε, στην μικρή κοινωνία που ζω, πριν χρόνια μιά εταιρία με δημόσιο χαρακτήρα, αποφάσισε να κάνει μια παρέμβαση στον τόπο, που θα κατέστρεφε όχι μόνο το τοπίο, αλλά θα υποβάθμιζε και την ποιότητα ζωής μας.
    Αντιδράσαμε σαν Ένωση Πολιτών και το κάναμε με την απόλυτη συναίνεση των μελών μας. Επίσης προσφέραμε δύο εναλλακτικές προτάσεις που όμως απορρίφθησαν σαν μη συμφέρουσες την εταιρία, που όμως εμείς πληρώναμε.
    Το τι, περάσαμε από τους υπόλοιπους συντοπίτες, δε λέγεται.
    Προσωπικά καταγγέλθηκα ως ψευδομάρτυς σε περιστατικό του οποίου ήμουν μάρτυρας. Όσοι γνωρίζουν από δικαστήρια καταλαβαίνουν το βάρος της κατηγορίας.
    Οι πολιτικοί παράγοντες του τόπου, οι επιχειρηματίες αλλά και το χειρότερο, απλοί κάτοικοι ήταν τόσο εναντίον ημών που μετά βίας γλυτώσαμε τα χειρότερα.
    Κανένας δεν σκέφτηκε μία στιγμή πως έχουμε το δικαίωμα να διαφωνούμε και να καταφεύγουμε στην νόμιμη οδό.
    Ανήκουμε στο σύνολο ενός λαού που δεν σκέφτεται, δεν αντιδρά, που κρατά παθητική στάση στους κυβερνώντες και θεωρώ πως είμαι μέρος του προβλήματος - είμαστε μέρος του προβλήματος.
    Ενεργό ρόλο στην Δημοκρατία, δεν έχω μόνον με την ψήφο, αλλά και την συμμετοχή μου σε κάθε μικρή της ψηφίδα, καταγγέλοντας και αγωνιζόμενος με κάθε δυνατό τρόπο.
    Τέλος, θέλω να ζητήσω συγγνώμη από την έκταση του σχολίου και να σας επισημάνω πως δεν θέλω να γίνω κριτής κάποιου που διαφωνεί, αλλά με "φωναχτό" τρόπο διατύπωσα κάτι που με πονά.
    Καλησπέρα Δυοσμαράκι και πάλι συγγνώμη για την κατάχρηση του χώρου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ...δυοσμαράκι μου,
    ...κάτι συνέβη και το πρώτο μου σχόλιο χάθηκε! πάω να κλείσω το κομπ. και βλέπω ότι με ...περίμενε, μα άδειο το τετραγωνάκι...
    και σου είχα γράψει τόσα: βλέπεις, ...πρώην αιγιώτισσα!!! και τώρα ...αστοριανή,
    το θέμα της Συκιώνας μ' αγγίζει διαφορετικά!
    η Αρχαία Αιγιάλεια ξεκιν ούσε από κεί... μέχρι την Ηλία!!!
    και τόσα άλλα που έγραφα με... πάθος!!!(για τον Ίωνα, τον Αχαιό, κ.λ.π. μεχρι τον Ιωνικό Πολιτισμό, μέχρι την ...αμάθεια, την παραβλεψη, το κάποιο προσωπικό ή τοπικό ενδιαφέρον...κ.λ.π.
    σπαθιες, βέβαια, που δεν θα επαναλάβω τώρα...)
    μα κάπως με ξαγρυπνήσατε με το θέμα!!!
    Συγγνώμη για το "λέγε-λέγε"...
    συμφωνώ μαζί με τον Οδυσσέα και μαζί σου,
    μα "εκείνο το μαζί τα...φάγαμε..." δηλαδή κι εγώ που λείπω δυο...εικοσαετίες;
    και πόσα στέλναμε με τους συλλόγους, ή στους συγγενείς... κ.λ.π., μα ΜΗ νομίζετε, κι εδώ ΠΟΛΛα σκάνδαλα βγαίνουν στη φόρα... Υπομονή, ως που να βγει η ψυχή...
    Χάρηκα την ιστοσελίδα σου.
    Θα τα λεμε, ελπίζω,
    Χρόνια ΠΟΛΛΑ για τις εορτές,
    Υιώτα Στρατή
    αστοριανή
    ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @leondokardos

    Πιστέυω πως εξακολουθούν και υπάρχουν κάποιες προσπάθειες πολιτών που αγωνίζονται να προστατέψουν τόσο τη πολιτιστική μας κληρονομιά όσο και τις ανθρώπινες αξίες μας. Μόνο που αυτές οι προσπάθειες δεν προβάλλονται, αντίθετα προβάλλονται όλες εκείνες οι ενέργειες που καταποντίζουν τον τόπο μας. Σκόπιμα? Δεν ξέρω....Πάντως πιστεύω πως η ελπίδα δεν θα πρέπει να σβήνει από τη καρδιά μας. Ας μην επιτρέψουμε στο σκοτάδι να μας κυριέψει. Στο χέρι μας είναι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @Οδυσσέας

    Πιστεύω πως η αδυναμία κάποιων πολιτών να επιβάλλουν τα θέλω τους στους υπόλοιπους δεν μπορεί να ερμηνεύεται ως ανοχή του σάπιου συστήματος.
    Κάποτε οι κοινωνίες διέθεταν μηχανισμούς αυτορρύθμισης και κατάφερναν να αποβάλλουν κάθετι που δεν τους ταίριαζε και να υιοθετούν κάθε τι που τους ταίριαζε.
    Στις μέρες μας θεωρώ πως αυτοί οι μηχανισμοί έχουν ανατραπεί και τη θέση τους έχουν πάρει μηχανισμοί ανεξάρτητοι των αναγκών κάθε κοινωνίας που επιβάλλουν αυτά που θέλουν είτε επειδή χρηματίζονται είτε επειδή κάποια στοιχεία στηρίζουν αυτούς τους μηχανισμούς λόγω ατομικού "βολέματος".
    Υποστηρίζω τη φιλοσοφία πως από πλευράς μου κάνω ότι μπορώ (στο δικό μου μικρόκοσμο, στον εργασιακό χώρο, στη γειτονιά μου, στη καθημερινή μου συμπεριφορά, καταγγέλοντας καταστάσεις που θεωρώ πονηρές). Ομως σε καμία περίσταση δεν είμαι της άποψης πως θα επιχειρήσω να επιβάλλω στους άλλους τα δικά μου θέλω εάν αυτοί δεν συμφωνούν. Αντίθετα θα σεβαστώ τη θέληση της πελιοψηφίας, απλά δεν θα την εφαρμόσω στη δική μου ζωή εάν διαφωνω. Αυτό δεν μπορεί νομίζω να μας κάνει συνένοχους για τις πράξεις των άλλων. Οι άλλοι αποφάσισαν αυτά που αποφάσισαν, δεν μπορώ να ευθύνομαι εγώ για τον βιαστή της γειτονιάς μου. Ευθύνη έχω να τον καταγγείλω, αλλά εάν το τοπικό δικαστήριο τον κηρύξει αθώο, δεν σημαίνει πως έπραξα εγώ τον βιασμό (ακράιο παράδειγμα αλλά έτσι το βλέπω). Δεν μπορεί δηλαδή ούτε να αυτομαστιγωνόμαστε με μια συλλογική ευθύνη την οποιά ΔΕΝ έχουμε, ούτε να χυμήξουμε σε όσους διαφωνούν μαζί μας και να τους πλακώσουμε στο ξύλο επειδή κάνουν έκνομες πράξεις.
    Πως δηλαδή να υψώσεις φωνή ενάντια στους βολεμένους ψηφοφόρους? Αλλον τρόπο εκτός από το να απαιτήσουμε τη καθιέρωση της απλής αναλογικής στη ψηφοφορία δεν βλέπω (αφού η ψήφος μας ουσιαστικά υφαρπάζεται για να πριμοδοτήσει τα 2 μεγάλα κόμματα). Δηλαδή θα πρέπει να απειλήσω τον διπλανό μου να ψηφίσει αυτό που θέλω εγώ? Δεν νομίζω πως αυτό θα εντασσόταν στα πλαίσια μιας δημοκρατικής συνείδησης.

    συνεχίζεται.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. @Οδυσσέας

    Πιστεύω πως το είναι αδύναμος ο πολίτης να επιβάλλει στην υπόλοιπη κοινωνία τα θέλω του, δεν μπορεί να εκληφθεί ως ανοχή ενός σάπιου συστήματος.

    Πως δηλαδή θα μπορούσε κανείς να αντιδράσει σε εκείνους τους βολεμένους ψηφοφόρους εκτός από το να καταγγείελι το παρόν σύστημα της ενισχυμένης αναλογικής που στην ουσία υφαρπάζει την ψήφο των πολιτώνν και την "δωροδοκεί" στα 2 μεγάλα κόμματα ή να καταγγείλει κάθε έκνομη πράξη που πέφτει στην αντίληψή του ? (όπως π.χ.ένας δημόσιος υπάλληλος να δει ένα νεοφερμένο υπάλληλο στην υπηρεσία του που μπήκε "από το παράθυρο"?)

    Το να στήσω καβγά και να απειλήσω τον βολεμένο ψηφοφόρο επειδή ψηφίζει κάτι άλλο από αυτό που ψηφίζω εγώ δεν νομίζω πως είναι η πλέον ενδεδειγμένη λύση....

    συνεχίζεται.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. @Οδυσσέας

    Η διάλυση των οργανώσεων αποτελεί σύγχρονο κοινωνικό φαινόμενο και δεν συνδέεται μόνο με την Ενωση Πολιτών που αναφέρεις. Τυχαίνει να συχνάζω σε αρκετούς συλλογικούς φορέις (ποικίλων ενδιαφερόντων). Ολοι αντιμετωπίζουν την ισχνή συμμετχοή των μελών τους. Αυτό όμως κατά τη γνώμη μου συνδέεται με την αλλαγή του τρόπου ζωής καθώς και την έλλειψη οράματος και προτύπων. Για παράδειγμα η ζωή μας κάποτε συνεόταν άμεσα με συλλογικότητες (χωριό, κοινότητα, οικογένεια, σόγια, πολιυτικές οργανώσεις με κοινή ιδεολογία κ.α.)
    Στις μέρες μας ο ατομοκεντρισμός έχει επικρατήσει ως "απελευθέρωση" από την (παλαιότερη) υποχώρηση του ατόμου στη βούληση της ομάδας. Σήμερα κάθε άτομο επιδιώκει την ατομική αυτοπροβολή δίχως να νοιάζεται για τις συλλογικότητες. (ίσως μου δίνεις ευκαιρία να ετοιμάσω μια ανάρτηση σχετικά με τα όσα έχω διαπιστώσει σε ατομικό επίπεδο για αυτό το θέμα).

    Λυπάμαι για τη περιπέτεια που πέρασες. Λες πως "κανένας δεν σκέφτηκε μία στιγμή πως έχουμε το δικαίωμα να διαφωνούμε και να καταφεύγουμε στην νόμιμη οδό"

    Εγώ θα θέσω ένα ερώτημα : " Γιατί ο τάδε ή ο δείνα νησιώτης να σεβαστεί το ατομικό σου δικαίωμα να διαφωνείς, όταν οι ίδιοι οι κυβερνώντες τον τόπο μας (τα 2 μεγάλα κόμματα) διαγράφουν από τους κόλπους του κόμματος όποιονμ διαφωνεί?"

    Θα διαφωνήσω και πάλι κάθετα με την άποψή σου πως το σύνολο του λαού δεν σκέφτεται, δεν αντιδρά και πως όλοι είμαστε μέρος του προβλήματος. Γνωρίζω σε προσωπικό επίεδο πολλούς ανθρώπους που αντιδρούν καθημερινά στη σημερινή κατάσταση με τις λιγοστές δυνάμεις που τους έχουν απομείνει. Απλά όπως είπα και στον leondokardo αυτές οι προσπάθειες δεν ακούγονται.

    Θα συμφωνήσω όμως και θα στηρίξω ένθερμα την άποψή σου πως "ενεργό ρόλο στην Δημοκρατία, δεν έχω μόνον με την ψήφο, αλλά και την συμμετοχή μου σε κάθε μικρή της ψηφίδα, καταγγέλοντας και αγωνιζόμενος με κάθε δυνατό τρόπο"

    συνεχίζεται....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. @Οδυσσέας

    Και κάτι άλλο...
    Μη ζητάς συγγνώμη για την έκταση του σχολίου σου.

    Νομίζω πως η κατάθεση εποικοδομητικών προβληματισμών δεν μπορεί να έχουν όρια.

    Θα ήθελα να θεωρείς αυτόν εδώ το χώρο ανοιχτό για την κατάθεση των όποιων προβληματισμών και ανταλλαγής σκέψεων και ιδεών.

    Ολοι έχουμε δικαίωμα να εκφράζουμε την άποψή μας και να ανταλάσσουμε απόψεις, έστω και αν δεν συμφωνούμε σε όλα τα επίπεδα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. @Αστοριανή

    Θερμό καλωσόρισμα στον απόδημο ελληνισμό. Χαίρομαι πολύ για την επίσκεψή σου αστοριανή μου και ελπίζω να τα λέμε συχνά.

    Οσον αφορά τα σχόλια ο blogger μάλλον μας δημιουργέι προβλήματα. Εχασα και εγώ 2 σχόλια που δεν εμφανίστηκαν και ξεκίνησα πάλι από την αρχή.

    Λες "δηλαδή κι εγώ που λείπω δυο...εικοσαετίες;" Η περιπτωσή σου αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα για αυτό που ισχυρίζομαι πως ΔΕΝ υπάρχουν συλλογικές ευθύνες μα μοναχά ατομικές.

    Οταν παραδεχόμαστε πως όλοι φταίμε είναι σαν να λέμε πως καθένας από εμάς είναι συνυπεύθυνος για τις υπογραφές που έβαλε κάθε Υπουργός, κάθε Δήμαρχος, κάθε Νομάρχης. Με αυτόν τον τρόπο ενσιχύουμε την ατιμωρησία τους. "Εάν φταίμε όλοι εξ ίσου, τότε γιατί να τιμωρηθεί ο τάδε ή ο δείνα Υπουργός που καταχράστηκε το δημόσιο χρήμα? Να μη μιλάμε τότε αφού θα πρέπει όλοι μαζί να καλύψουμε (με την παθητική αποδοχή της εξοντωτικής φορολόγησης) τη μαύρη τρύπα που άφησαν ξοπίσω τους αυτοί που σήμερα ζουν σε βίλλες και σε εξωτικούς παραδείσους".

    Οχι, φταίνε πολύ συγκεκριμένα άτομα τα οποία το συντομότερα θα πρέπει να κληθούν να επιστρέψουν όσα καταχράστηκαν και να αναλάβουν τις ευθύνες τους.

    Οσο για τους συλλόγους που αναφέρεις Γιώτα μου, έτυχε να ασχοληθώ κάποτε με κάποια στατιστικά και ομολογώ πως ένοιωσα συγκίνηση όταν είδα πως ολόκληρα νησιά και χωριά ζούσαν μόνο από τα εμβάσματα της ομογένειας. Το θεώρησα συγκλονιστικό.

    Ειλικρινά χάρηκα πάρα πολύ για την απρόσμενη επίσκεψή σου.

    Καλές γιορτές εύχομαι και σε σένα με όλη μου τη καρδιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΠΕΡΑΣΜΑ ΜΟΥ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΩ ΠΟΛΛΕΣ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
    ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ...efxaristw esena, gia to xrono sou!
    Tha ta leme, sigoura...
    Efxes, ki agaph
    (kai ,amhn, na dw enan na plhrwsei.... alla oi paragrafes den to ...epitrepoun...)
    saw filw,
    Yiwta
    astoriani
    NY

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ξεχνάμε και δεν πρέπει!
    Τις ευχές μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Ποιά είναι η γνώμη σας;